Mailsystem, hosting, DDoS angreb, IT-infrastruktur, GDPR. Løber det koldt ned af ryggen på dig? 

Bare rolig. Der er råd for det hele – specielt, hvis du outsourcer din virksomheds IT-udvikling, vedligeholdelse og drift.

Men inden vi forklarer, hvorfor det giver mening, at du outsourcer, beder vi dig komme med på et tilbageblik, der sikkert vækker genkendelse.

Forestil dig dette:

Dit modem virker ikke (ja, vi er tilbage til dengang – men følg med lidt endnu). Du har prøvet alt. Også at genstarte. Ja, faktisk har du genstartet stort set alt teknik på kontoret, inkl. kaffemaskinen. Det virker ikke. Der er ikke hul til det store internet. Ingen kan ikke tjekke mails. Ingen kan færdiggøre bestillingen til leverandørerne, chefen kommer snart tilbage fra møde og ude på lageret kører en truck rundt i cirkler. Du må til det. Du ringer til din udbyder og da det (endelig) er din tur, forklarer du problemet.

Svaret er:

”Har du prøvet at slukke for strømforsyningen og tælle til 15…”

Ja… Hvis du er bare minder en smule om os, kan det ikke udelukkes, at kaffemaskinen afgik ved døden i et uheldigt møde med væggen, sekundet efter du havde lagt røret på…

1: Outsourcing af IT handler om sikkerhed

Lad os slå det fast. Det handler selvfølgelig ikke kun om at have hul til det store internet, når vi taler om IT-outsourcing. Men eksemplet er et meget godt billede på, hvad der ikke må ske. For IT-outsourcing er mere end teknik og systemer: Du skal opleve, at byrden bliver taget fra dig gennem et samarbejde med eksperter, der sørger for, at din virksomheds IT fungerer optimalt. Kun på den måde får du luft til at kunne koncentrere dig om det, du skal tjene penge på, og endnu vigtigere; risikoen for, at du står blottet og sårbar ved evt. et hackerangreb bliver taget væk fra dig. Det er det afgørende parameter for, hvorfor IT-outsourcing skal være på din radar.

Alt andet koster for meget. Også i kaffemaskiner.Book uforpligtende møde

Orme, trolde og IT-kriminalitet

Der er heldigvis lang tid siden, at et modem gav tinnitus, når det koblede på det store vide web. Men siden da er der sket meget i det digitale landskab, og ikke alt er til den positive side. Udviklingen går stærkt, kompleksiteten af systemerne vokser og samtidig er IT-kriminaliteten stigende og giver anledning til stor bekymring for mange virksomheder, uanset størrelse.

Lovgivningen på området bliver derfor strammet og vil blive det i fremtiden. Når du outsourcer på området, er du sikret en topprofessionel rådgivning fra mennesker, der hele tiden holder sig opdateret på området, og som har kompetencerne til at forstå, hvad ny og eksisterende lovgivning har af konsekvenser for virksomheder. Og derfor også kan reagere lynhurtigt på det.

GDPR

Fordi alt går stærkt, er kravet om reaktionstiden på IT-området høj. Ikke kun fra dine kunder, men også fra myndighederne. Det så vi fx i maj 2018, hvor EU’s skærpede lov om databehandling, GDPR, ramte os.

Lovgivningen om databehandling er både kompleks og uden fortilfælde. Derfor oplever vi, at implementeringen stadig skaber kaos ude i virksomhederne. Du har nok hørt, hvor dyrt, det kan blive, hvis du træder forkert og ikke behandler data korrekt. Når du outsourcer din virksomheds IT, så har du en databehandleraftale, som sikrer, at alle parter har indgået en juridisk bindende kontrakt, der letter byrden fra dine skuldre og sikrer data bliver behandlet forsvarligt og i overensstemmelse med lovgivningen. Du er sikret rådgivning, der kan være med til at gøre det hele mere overskueligt og give dig nætterne tilbage.

Og det er ikke kun på GDPR, du vil opleve byrden blive taget fra dig. Det vil også være lettere at sove om natten, når du ved, at der ikke er huller i systemet, hvor ubudne gæster som orme, trolde og trojanske heste kan komme ind og lægge din virksomhed ned. IT-leverandøren vil, hvis de kender deres værd, sikre dig mod de trusler ved simpelthen at overvåge din virksomheds IT-systemer. Konstant.

2: IT-outsourcing skaber innovation for din virksomhed

Det kan siges helt kort: Jo mere, du outsourcer, jo mere reducerer du dine omkostninger.
Fordi:

  • du får mere tid til at være produktiv, kreativ, innovativ og fremtidsorienteret
  • du skal ikke ansætte en intern IT-support afdeling, der udover almindelige medarbejderomkostninger, skal efteruddannes på et områder, der udvikles konstant
  • du har altid den nyeste teknologi til rådighed, hvilket sikrer, at du kan optimere dine processer i virksomheden
  • du bruger kun penge på udvikling og optimering, når der er nødvendigt
  • når du outsourcer, så køber du dig samtidig adgang til support 24/7, hvilket øger produktiviteten i din virksomhed.

Altså: investeringen i outsourcing giver dig tid, timer og overskud til, at du kan tjene flere penge.

3: Til slut: Ja, det er krævende at igangsætte en proces omkring outsourcing

Vi vil ikke lyve for dig. Det kræver tid og kræfter at igangsætte den proces, som du måske overvejer lige nu. Du har sikkert også hørt skrækhistorierne om outsourcing, der ikke fungerer osv. Og ja, der er løsninger og samarbejder, der ikke er optimale.

Der er mange tekniske forklaringer på, hvorfor det er sådan. Vi vil ikke trætte dig med dem nu, men kun give videre, at et vellykket samarbejde omkring outsourcing handler om, at mennesker kan tale sammen. Her kan computeren eller systemer ikke gøre arbejdet.

Det er vigtigt, at du vælger en leverandør, der forstår det behov, der er i din virksomhed. Som kan sætte sig ind i de arbejdsopgaver, din virksomhed skal have digitaliseret. Der gider forstå din forretning, og som gider at lære jer at kende. Det du betaler for skal være skræddersyet. Måske er det ”kun” optimering, der skal til. Måske noget større. Lige meget hvad skal din IT-leverandør understøtte din forretning. Den slags forståelse for din virksomheds behov trækker man ikke i kaffeautomaten. Den kommer igennem samarbejde.
Respekt, tillid, gennemsigtighed og viden er altafgørende for, om opgaven bliver en succes. Fælles målsætninger skal opsættes og overskuddet til at drøfte værdi, udviklingsforhold og fremtidige løsninger skal være til stede.

Alt dette tager tid, men hos os oplever vi, at når vi sammen har brugt den tid, det kræver, kender hinanden godt og har udviklet løsningen i et tæt samarbejde, står vi altid med et slutprodukt, der lever op til den fælles målsætning. Investeringen i forarbejdet er det, der i sidste ende giver resultatet.

Vi kunne finde mange flere grunde til, hvorfor det giver (så meget) mening at outsource. Men måske er du allerede lidt blæst over alle vores ord. Så vi stopper her. For denne gang.

Har du fået smag for fordelene, så kontakt os. Vi har arbejdet med +1000 kunder indenfor området indtil nu. Stort og småt, nationalt og internationalt. Vi vil rigtig gerne se på, hvilken løsning, der kunne være optimal for dig og mødes hellere end gerne i det virkelige liv for at tage en snak om din virksomheds behov.

Du skal være velkommen. Hos os er kaffen altid varm.